מהי עמלת סליקה וכמה יעלה לכם להתחיל לסלוק?

החלטתם לחבר את בית העסק שלכם לשירותי סליקה. חשבתם להשוות עמלת סליקה בין חברות שונות, אולי הופתעתם מעט לגלות עלויות נוספות שעשויות להתווסף לפעולה זו, אך למעשה כל המידע שקיבלתם גרם לכם עוד פחות להבין על מה אתם משלמים וכמה. לשם כך, ריכזנו עבורכם מידע בתחום על מנת שתוכלו להבין בדיוק בעבור אילו שירותים תשלמו בכל פעולה של סליקת כרטיסי אשראי בעסק.

סליקה באינטרנט, סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט

כיצד מתחברים למערכת סליקה?

חיבור של בית עסק לשירותי סליקה יכול להתבצע בשתי דרכים:

דרך ראשונה – דרך חברות האשראי

1. תהליך מול חברות האשראי - הגשת בקשה ישירה לאחת מחברות האשראי לקבלת מספר ספק. בשלב זה בית העסק וחברת האשראי יסגרו ביניהם את גובה העמלה שעל בית העסק לשלם ופרטים נוספים כמו חשבון הבנק אליו מיועד הכסף לעבור (כך יקושר חשבון הבנק למספר הספק הרלוונטי והעברת הכסף תגיע לחשבון העסק).

2. תהליך מול חברות המספקות שירותי סליקה נקראות גם מפיץ של שב"א (מתווכים בין חברות האשראי לבית העסק), כמו iCredit מבית ריווחית - לאחר שבית העסק קיבל מספר הספק מחברת האשראי, נדרש להתחבר לחברת שירותי סליקה כגון חברת iCredit על מנת לפתוח מסוף לבית העסק. מסוף הינו מערכת ממוחשבת לנקודות מכירה ותשלום (Point of Sale) ו/או לדפי תשלום באתרי מסחר אלקטרוני. תהליך אישור פתיחת מסוף חדש בשב"א אורך כ-3 ימים. כשמתקבל אצל חברת שירותי הסליקה, כגון חברת iCredit, האישור על פתיחת המסוף, תיצור החברה קשר עם בית העסק, תעדכן אותו במספר המסוף החדש ותפתח לו חשבון פעיל בו ניתן להתחיל לסלוק כרטיסי אשראי. תהליך זה מול חברות שירותי הסליקה יעלה לבית העסק דמי הקמה חד פעמיים, הנעים בין 150-600 ₪, תלוי בחברה, ובנוסף דמי שירות חודשיים וכמובן עמלת סליקה על כל עסקה.

דרך שנייה – דרך מאגדים

דרך נוספת לסליקת כרטיסי אשראי בבית העסק היא על ידי פנייה לחברה המספקת שירותי סליקה כגון iCredit מבית ריווחית, בקשה להצטרף לשירות האקספרס מול חברת מאגד. מאגד הינו גוף אחד גדול, המאגד בתוכו מספר עסקים. בעבודה מול מאגד אין צורך לפתוח מספר ספק מול חברת האשראי. העסקים תחת המאגד מקבלים את אותם התנאים שהמאגד, כגוף גדול, השיג עבורם. הכסף על העסקה יגיע לחשבון של המאגד, המאגד יגזור קופון ויעביר את הכסף לבית העסק (לרוב, מספקים המאגדים גם ניכיון, כך מגיע הכסף תוך 24 שעות). לרוב בדרך זו, עמלת הסליקה תהיה גבוהה, אך התהליך פשוט יותר והכסף נכנס לחשבון מהר יותר. גם פה יידרש לרוב בית העסק בתשלום חד פעמי של דמי הקמה מוזלים (*לעומת התהליך הקודם של פתיחת מסוף מול שב"א), בנוסף דמי שירות חודשיים מול חברות שירותי הסליקה.

אם אתם מעוניינים להצטרף לשירותי הסליקה של iCredit, היכנסו למחירון שירותי הסליקה האטרקטיבי שלנו ובחרו את החבילה המתאימה לעסק או לאתר שלכם. למידע נוסף והתחברות לשירות צרו קשר והשאירו פרטים.

עלויות סליקה:

דמי הקמה חד פעמיים

עסק המעוניין להתחיל לסלוק כרטיסי אשראי חייב להתחבר קודם לממשק או מסוף סליקה כלשהו באמצעות חברת שב"א, המקשרת בין מסופי הסליקה השונים לחברות האשראי. פתיחת מסוף חדש מול חברת שב"א עולה כסף לחברת שירותי הסליקה ועל כן, מחייבות חברות שירותי סליקה כגון iCredit מבית ריווחית את בית העסק בדמי הקמה חד פעמיים. עלות דמי ההקמה עשויה לנוע בין 150 ל- 600 ₪ ומשתנה בין החברות השונות. דמי ההקמה ב-ICredit הינם 150 שקלים.

דמי שירות חודשיים

עסק אשר יש לו חשבון סליקה פעיל נדרש בתשלום דמי שירות חודשיים לחברות שירותי הסליקה כגון iCredit. עלויות אלה משתנות מחברה לחברה ועל פי צרכי בית העסק וכמות העסקאות החודשית.

מהי עמלת סליקה?

עמלת סליקה היא אחוז מסוים מכל עסקת אשראי המבוצעת בידי בית העסק, המועבר ישירות לחברות האשראי או למאגדים. להלן מספר עובדות חשובות לגבי עמלת סליקה לעסקים:

1. עלות עמלת סליקה עשויה לנוע בין כ- 0.8% עבור בתי עסק גדולים שהיקף הסליקה החודשי שלהם גבוה לבין כ- 2.4% עבור בתי עסק קטנים, הסולקים מעט יחסית. נתון זה משתנה מחברה לחברה.

2. שני מותגי כרטיסי האשראי דיינרס ואמריקן אקספרס נחשבים היקרים ביותר מבחינת גובה עמלת הסליקה. שני מותגים אלה חולשים על אחוז מאוד קטן בשוק כרטיסי אשראי ולכן נהנים ממה שנקרא "הגנת ינוקא", הפוטרת אותם מכללי התחרות בשוק האשראי. על כן, עמלות הסליקה שגובים מותגים אלה גבוהות במיוחד. יחד עם זאת, חברות האשראי הסולקות בפועל את מותגי האשראי הללו הינן שתי חברות האשראי הגדולות, קרי, כ.א.ל וישראכרט, החולשות על כ- 60% מנתח שוק האשראי בישראל.

3. כחלק מהנסיונות לצמצם את פערי עלויות הסליקה בין בתי עסק גדולים לקטנים, הושג לאחרונה הסכם בין ארגון "להב" המייצג את העסקים הקטנים בישראל לבין חברת ישראכרט לפיו תופחת עמלת הסליקה לבתי עסק קטנים לכדי ממוצע חודשי של כ- 1.1%. בנוסף לכך, שני מותגי האשראי היקרים יותר יפחיתו את העמלה לכדי מחצית, עד לשנת 2020 בהדרגה.

מהו גובה עמלת סליקה המשולמת דרך פייפאל?

פייפאל נחשבת לערוץ סליקה פופולרי כאשר מדובר על סליקה באינטרנט. המודל מאוד פשוט – כל עסק יכול לפתוח חשבון חינם ולסלוק דרכו כחוק אך במקום דמי מנוי חודשיים העלויות מגולמות בעמלות הגבוהות יותר על כל עסקה. עמלות סליקה אלו יכולות להגיע לגובה של כ-3.5% עבור עסקאות מקומיות וכ- 5.5% עבור עסקאות בינלאומיות. גם מול פייפאל, בדומה להתנהלות מול חברות האשראי, בתי עסק גדולים יכולים להוריד את גובה העמלות בהתאם להיקף העסקאות החודשיות שהן מגלגלות. יחד עם זאת, עד גובה מסויים קיימת עמלה של כ-8% על סכומים שנמשכים מחשבון הפייפאל, כך שהחינם כבר לא ממש חינם, בעיקר בעבור עסקים קטנים ו/או חדשים.
דף תשלום של iCredit מסוגל לספק ללקוחות בית העסק את אפשרות הבחירה בן תשלום דרך פייפאל לבין תשלום רגיל בכרטיס אשראי.

בשורה התחתונה - כמה יעלה לבית העסק לסלוק אשראי?

מערכת הסליקה iCredit מציעה מגוון פתרונות סליקה לכל סוגי העסקים. למגוון המסלולים המוצעים, הכנסו למחירון או התקשרו למוקד המכירות 03-7466300

כמו כן, בעקבות שיתוף פעולה של iCredit עם חברת ישראכרט, מציעות השתיים מסלול ייחודי ואטרקטיבי לעסקים קטנים הנקרא "תשלום רשת".

פתרון זה מתאים לבתי עסק קטנים, שאין להם עדיין מספר ספק בישראכרט, והסולקים עד כ-8,000 ₪ בחודש (זוהי נקודת האיזון בה כבר לא משתלם לבית העסק להיות במסלול זה וכדאי לעבור למסלול אחר). מדובר על עמלה חודשית קבועה בסך של כ- 2.45% רק עבור העסקאות בפועל (בדומה לפייפאל). מסלול זה מתאים לבית עסק שאין לו מספר ספק קיים מחברת האשראי (כי אז סביר להניח שיש לו כבר עמלה טובה יותר בסביבות ה 1.2%-1.4% ומטה).