טיפים לפתיחת עסק חדש

החלטתם לפתוח עסק חדש? מזל טוב! פתיחת עסק חדש הינה מאורע מרגש ומשמח במיוחד. לאור פתיחת העסק החדש מגיעה לכם מתנה מיוחדת ממדינת ישראל: בירוקרטיה סבוכה... אז במיוחד עבורכם קיבצנו טיפים משמעותיים ויעילים שיעזרו לכם בפתיחה ותכנון עסק חדש.

1. רישום פעילות עסקית בפתיחת עסק חדש

בישראל ישנן שלוש אפשרויות רישום עיקריות לפעילות עסקית לפתיחת עסק קטן, בינוני ומעלה: "עוסק פטור", "עוסק מורשה" ו"חברה/תאגיד בערבון מוגבל". אם נתקלתם במונח "עוסק זעיר", דעו כי הוא כבר לא קיים היום עקב הרחבת העוסק הפטור. בעוסק פטור מחזור העסקאות השנתי המקסימלי הוא כ-100 אלף ש"ח, ומי שחוצה סכום זה חייב להיות עוסק מורשה או חברה בע"מ. שימו לב שהכוונה כאן היא להכנסות ברוטו (הכסף שנכנס לעסק לפני הוצאות ותשלומי מיסים).

2. התחנה הראשונה בפתיחת עסק חדש - משרדי מע"מ

מע"מ, מס ערך מוסף, הוא גוף חיוני לפתיחת עסק חדש ולכן זו בדרך כלל התחנה הראשונה בתהליך הקמת העסק. בשנים האחרונות התהליך הוא דיי פשוט בשל שינויים במשרדי מע"מ שהביאו להקלות בכל הקשור לפתיחת עסק חדש והורידו קשיים רבים שהיו בעבר מנת חלקם של אנשים שהתעניינו בפתיחת עסק חדש. חשוב לברר לאיזה סניף מע"מ אתם שייכים על מנת שלא תבזבזו שעות יקרות בסניף המע"מ אשר אתם לא שייכים אליו. ניתן לאתר את הסניף אליו אתם שייכים באינטרנט.

3. מסמכים שצריך להכין מראש עבור הרישום במשרדי מע"מ של עוסק יחיד בפתיחת עסק חדש (עוסק פטור או מורשה):

  • - יש למלא טופס 821 - טופס רישום עסק חדש לצרכי מס ערך מוסף.
  • - המחאה ריקה עם החשבון שלכם.
  • - צילום תעודת זהות.
  • - חוזה שכירות של העסק החדש (במידה ונמצא בבית ניתן להביא חוזה שכירות של הבית).
  • - אישור על הסמכה מקצועית.
  • - מסמך המעיד על לקוח קיים או עתידי שרוצה להשתמש בשירותי העסק החדש.
  • - לאחר הרישום ישלח אליכם בדואר פנקס דיווח.

4. רישום עצמאי במס הכנסה

תחנה נוספת בפתיחת עסק חדש היא משרדי מס הכנסה. המסמכים הנדרשים למס הכנסה הם:

  • - יש למלא טופס 5329.
  • - לצרף צילום תעודת זהות וחוזה שכירות.
  • - בקשה לפטור מניקוי מס במקור.
  • - יש להודיע למס הכנסה על תחילת פעילות באופן מידי בפתיחת עסק חדש.
  • - לאחר הרישום ישלח אליכם פנקס מקדמות.

5. דיווח על פתיחת עסק חדש לביטוח לאומי

תחנה נוספת בפתיחת עסק חדש היא ביטוח לאומי. יש למלא טופס הנקרא "דין וחשבון שנתי" הנועד לפתיחת תיק לעסק חדש בביטוח לאומי (6101). חשוב להבין שעובדים עצמאיים חייבים לשלם את דמי הביטוח בעצמם. על עובד עצמאי להודיע לביטוח הלאומי, באמצעות טופס זה, על פתיחה או סגירה של תיק גבייה ולהצהיר מתי התחיל לעבוד כעצמאי בעסק חדש ולתת פרטים נוספים על העסק.

6. עבודה שוטפת וגבית תשלום מלקוחות

אחרי שסיימתם עם כל הבירוקרטיה שבפתיחת עסק חדש, נשאר רק דבר אחד פעוט: להתחיל לעבוד. לפרסם את העסק, להשיג לקוחות, לתת שירות מעולה ללקוחות וגם כמובן לגבות תשלום מהלקוחות. כיום הולכים ונעלמים בתי העסק שגובים תשלום רק במזומן ולכן כדאי לכם לשקול גביית תשלום באמצעות סליקת כרטיסי אשראי.

אנו במערכת סליקת האשראי iCredit מאפשרים לכם לבצע סליקת אשראי בתוך בית העסק שלכם מול הלקוח באמצעות קופת POS וכן סליקה באינטרנט בתוך אתר האינטרנט שלכם.

פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים.

בהצלחה!